سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب جدید زناشویی و معرفی برترین محصولات زناشویی

سایه چشم میبلین

رشد بیش از حد مو: چه چیزی طبیعی تلقی می شود؟

سایه چشم میبلین:

اشتراک فیس بوک اشتراک توییتر اشتراک گذاری Pinterest

پنهان کردن زن در ژاکت

موهای بدن جذاب ترین موضوع نیستند ، به این معنی که احتمالاً چیزی نیست که شما اغلب با دوستان خود در مورد آن بحث کنید. در حالی که این روزها همه اینقدر اپیلاسیون ، کندن و تراشیدن دارند ، تشخیص اینکه موهایی که روی بدن می روید کاملاً طبیعی است یا اینکه باعث نگرانی است دشوار است. رشد بیش از حد مو ممکن است ، اما از کجا می دانید که آن را دارید؟ من با تعدادی از متخصصان پوست برتر صحبت کرده ام تا به پرسش ترین سالات در مورد موهای بدن زنان پاسخ دهم.

 

1. چه چیزی رشد مو را "بیش از حد" تشکیل می دهد و چه زمانی باعث نگرانی می شود؟

اگرچه همه افراد با مقادیر مختلف متولد می شوند اما داشتن موی بدن کاملاً طبیعی است. با این حال ، مواردی وجود دارد که رشد مو بیش از حد است ، و این به عنوان هیرسوتیسم شناخته می شود. به گفته دکتر سوزان فریدلر ، متخصص پوست ، این وضعیت شامل داشتن موهایی ضخیم و درشت است که به شکل مردانه مانند ناحیه ریش یا سینه ظاهر می شود. این رشد مو می تواند در هر نقطه از بدن وجود داشته باشد ، اما هنگامی که بر شخصی از نظر اجتماعی ، بینایی یا عاطفی تأثیر منفی بگذارد ، مسئله مهم است.

 

2. برخی از دلایل مختلف رشد بیش از حد مو چیست؟

دکتر نیل شولتز ، متخصص پوست ، می گوید: رشد بیش از حد مو به طور کلی نتیجه عدم تعادل هورمونی است ، اما می تواند با سطح هورمون طبیعی به خصوص در زنان از نژاد مدیترانه ای ارثی باشد. در زیر برخی از شایعترین دلایل هیرسوتیسم ذکر شده است:

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک

شایعترین علت رشد بیش از حد مو عدم تعادل هورمونی است که در نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد. به طور کلی ، این به دلیل میزان بیش از حد هورمون مردانه (آندروژن) است. شولتز می گوید: "این اغلب منجر به آکنه کیستیک شدید در صورت و تنه ، قاعدگی های نامنظم ، چاقی ، ناباروری و معمولاً کیست در تخمدان می شود."

 

چاقی

به گفته فریدلر ، مقاومت به انسولین و چاقی همچنین می تواند منجر به سطح بالایی از هورمون های مردانه شود ، زیرا چاقی می تواند نحوه تولید و پردازش هورمون های بدن را تغییر دهد. چاقی اغلب با مواردی مانند PCOS یا دیابت مرتبط است.

 

سندرم کوشینگ

سندرم کوشینگ همچنین باعث عدم تعادل هورمون ها می شود ، اما شامل غده فوق کلیه بیش از هورمون جنسی ، کورتیزول است. شولتز می گوید: "سندرم کوشینگ ناشی از مصرف بیش از حد داروهای حاوی کورتیزون مانند پردنیزون است."

 

داروهای خاص

شولتز می گوید: "هیرسوتیسم همچنین می تواند توسط داروهایی مانند پروزاک ، که برای درمان افسردگی و / یا اضطراب استفاده می شود ، ایجاد شود و همچنین می تواند توسط دانزول ، که برای درمان آندومتریوز استفاده می شود ، ایجاد شود." قطع مصرف این داروها به طور کلی مسئله را برطرف می کند.

 

حساسیت زیاد اعضای بدن

شولتز می گوید: "وقتی هیرسوتیسم بدون هیچ گونه تعادل هورمونی قابل تشخیصی اتفاق می افتد ، گاهی اوقات به دلیل حساسیت زیاد عضو ایجاد می شود ، به این معنی که فولیکول های مو نسبت به سطح طبیعی هورمون مردانه بسیار حساس هستند." در مواردی از این دست ، داروهایی که جلوی تأثیر هورمون های مردانه را می گیرند می توانند مفید باشند.

 

3. رشد بیش از حد مو چگونه تشخیص داده می شود؟

رشد بیش از حد مو توسط پزشک تشخیص داده می شود ، معمولاً یا متخصص غدد یا متخصص پوست است. شولتز می گوید: "آنها یک تاریخچه می گیرند و یک معاینه بدنی ، آزمایش خون و آزمایش های دیگر ، از جمله سونوگرافی را انجام می دهند." فریدلر می گوید: آزمایش خون می تواند تعیین کند که کدام هورمون افزایش یافته و به هدایت درمان کمک می کند.

 

4- برخی از گزینه های درمانی کدامند؟

گزینه های درمان رشد بیش از حد مو به علت بستگی دارد. اگر داروها منجر به رشد مو می شوند ، قطع این داروها توصیه می شود. مسائل هورمونی مانند PCOS به طور کلی با داروهایی مانند کنترل بارداری قابل کنترل است. فریدلر می گوید: "اسپیرونولاکتون یک قرص ضد آندروژن است که اغلب با قرص های ضد بارداری ترکیب می شود."

 

از آنجا که چاقی می تواند تولید هورمون مردانه (آندروژن) را افزایش دهد ، کاهش وزن اغلب مفید است. شولتز می گوید ، لیزر موهای زائد نیز گزینه مناسبی است ، اگرچه اثربخشی آن به علت بیماری بستگی دارد. گزینه های موضعی مانند Vaniqa (معروف به افلورنیتین) نیز وجود دارد که می تواند رشد موها را کند کند.

 

هر کس مقدار موی خاص خود را دارد که طبیعی تلقی می شود ، اما اگر شک دارید که دچار هیرسوتیسم شده اید ، بهتر است به یک دکتر مراجعه کنید ، که می تواند به شما در کشف علت رشد بیش از حد مو و نحوه درمان آن کمک کند.

خرید لوازم آرایشی اصل در تهران،خرید لوازم آرایشی اصل عمده،خرید لوازم آرایشی ارزان،بهترین فروشگاه لوازم ارایشی در تهران،لوازم آرایشی دخترانه،لوازم ارایشی مارک،لیست لوازم آرایشی،فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی،فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی در تهران،فروشگاه های معروف لوازم آرایشی،بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی در تهران،خرید عمده لوازم آرایشی اصل